czwartek, 9 maja 2013

Kolejne detale do ARa od kolegi do_mar

W związku z zakupem nowego kartusza alu maxi pojawił się w moim AR problem z wystającym kartuszem.
Kartusz wystaje poza płaszcz lufy o około 35mm. Zdecydowałem się zastosować nakładkę na płaszcz lufy.
Detale zamówiłem u Mariusza :-). Potrzebowałem w sumie dwa elementy tj. przedłużkę oraz palmrest. Największym wyzwaniem okazała się właśnie nakładka. Nie chciałem stosować żadnego separatora czy tłumika, głównie z uwagi na wątpliwości czy fakt, że płaszcz lufy dłuższy jest od samej lufy o 45mm, i czy  w związku z tym zastosowanie jednego z w.w., nie wpłynie na bardzo dobre aktualnie skupienie ARa.
Kolega do_mar wykonał dla mnie oba detale.
Samo zamocowanie przedłużki jest bardzo ciekawie rozwiązane. Mariusz wykonał narzędzie odwzorowujące kształt płaszcza a następnie wydrążył wpust o identycznym kształcie. Tym samym w przedłużce nie ma żadnych przewężeń i zachowana została średnica wewnętrzną płaszcza lufy.
Nakładka spasowana jest idealnie, mocuje się ja płynnie, dociskana jest do płaszcza lufy dwoma robaczkami. Nacięcia widoczne na nakładce, pełnia jedynie funkcję estetyczną i nie są pełne tzn. nakładka nie został przecięta.
Drugim detalem jest palmrest wykonany na wzór LG300XT Alutec. Jak widać posiada dwa solidne dystanse do regulacji wysokości. Przy zastosowaniu obu, wysokość liczona od szyny płaszcza do spodu palmrestu wynosi 125mm. Palmrest ma dwie maksymalnie możliwie wydrążone komory ograniczające wagę.
Mocowanie do spodniej szyny płaszcza jest solidne i bez luzów. Całość wykonana jest bardzo estetycznie.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz