sobota, 7 sierpnia 2010

Kolibki - IZH-61, testy z Exact RS 4.52mm

W końcu dotarł do mnie długo wyczekiwany Exact RS. Na tę okoliczność, oczywiście wybrałem się do Kolibek na strzelnicę w celu przetestowania wychwalanego śrutu.
Exact RS, waży zaledwie 0,475g a wiec powinien się sprawdzić w słabiutkim iżyku. 






Wspomniany wyżej test.


IZH-61, DOE 4x32 AO, Exact RS 4.52mm, podpórka, pozycja stojąca.
Strzelałem 3x po 25 strzałów na odległość 15,20 i 25m.
Poniżej tarcze w rozmiarze 14x14cm.
25m
20m
25m
Powyższe wyniku pokazują, jak dużo pracy jeszcze przede mną, zarówno nad Iżykim jak i nad sobą.
Ponadto wydaje mi się, że znaczący wpływ na celność karabinka, mają magazynki. Zaobserwowałem, że z każdego z trzech przeze mnie posiadanych magazynków, iżyk strzela inaczej. Np. w jednym z nich, trzeci strzał za każdym razem idzie daleko w lewo. Ponadto na poniższym zdjęciu widać, że popychacz śrutu czasami nie trafia centralnie w śrucinę przepychając się po ściance magazynka, zapewne uszkadzając przy tym śrut.

Tym samym. jest to element nad którym warto popracować.
Doraźnie muszę zaopatrzyć się w większą ilość magazynków, zwiększy to prawdopodobieństwo trafienia na dobre egzemplarze.
Ale wniosek płynie jeden, nie będzie łatwo /tanio/ doprowadzić iżyka do stanu w którym strzały będą powtarzalne, nie wiem czy to jest w ogóle możliwe bez przekraczania granic zdrowego rozsądku z wydatkami. Na razie się nie poddaje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz